امروز شنبه , ۱۳ آذر , ۱۳۹۵ شما در بزرگترین مرجع تخصصی کنکوری ها هستید.


موسسه ونوس

آخرین مطالب سايت

مطالب محبوب

موسسه ونوس
215 بار ۳۱ام مرداد ۱۳۹۴ جواد اخبار دبیرستان , اخبار مقاطع تحصیلی بدون نظر

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست آموزش و پرورش محدودکردن مدارس خاص برای رسیدگی بیشتر به مدارس دولت است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در گردهمایی رؤسای مدارس غیردولتی، اظهار داشت: سیاست دولت تقویت بخش غیردولتی و استفاده از توان آنها است و اگر ضعف‌هایی وجود دارد به دلیل کمبود امکانات است.

وی افزود: در آستانه برنامه ششم توسعه قرار داریم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش است و در این گردهمایی به نقش بخش غیردولتی در راستای سند تحول می‌پردازیم که امیدواریم خروجی‌های این نشست سه روزه در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین، کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی است هرچند در سند تحول بنیادین ۱۳۱ راهکار با برنامه‌های فراوان لحاظ شده اما روح حاکم کیفیت بخشی است.

فانی ادامه داد: بخش غیردولتی می‌تواند در کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت نقش خود را ایفا کند. همچنین توسعه مشارکت به عنوان سیاست مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش مطرح است و احساس ما این است که استفاده از سرمایه‌های ملی در اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی توسعه و ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد عدالت آموزشی یک تکلیف است.

وی تصریح کرد: حضور بخش غیردولتی در فرآیند تعلیم و تربیت در کنار بخش دولتی می‌تواند عامل ارتقا و ارائه الگوهای خوبی برای نظام تعلیم و تربیت باشد و مدارس غیردولتی می‌توانند به ما کمک کنند که از سرمایه‌های ملی بهره ببریم. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته از صندلی‌های خالی مدارس غیردولتی برای دستیابی به توسعه و عدالت آموزشی کمک گرفتیم که امسال به استناد قانون بودجه سال ۹۴ این روند ادامه خواهد یافت.

فانی عنوان کرد: معتقدیم اگر مدرسه‌ای صندلی اضافه و امکانات بیشتری نسبت به دانش آموزان موجود داشته باشد یک سرمایه ملی برای کشور است که باید از آن استفاده کنیم. از سوی دیگر فارغالتحصیلان دانشگاهی در مدارس غیردولتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این طریق مدارس غیردولتی به اشتغال جوانان نیز کمک می‌کند.

وی افزود: آموزش از راه دور به عنوان یک حرکت تکمیلی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود و خدمات خوبی را به همراه داشته است. امیدواریم در تقویت آموزش از راه دور و استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش بتوانیم این ظرفیت را به امکانات آموزش و پرورش سنتی اضافه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: البته برخی از موسسان آموزش از راه دور اشکالاتی را در این فرآیند ایجاد کرده‌اند که منجر به صدور رأی در شورای عالی آموزش و پرورش شد که در حال اصلاح این رأی هستیم.

فانی ادامه داد: قانون شوراها به عنوان یک قانون مترقی هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای کار دارد. به همت استانداران شوراهای آموزش و پرورش رونق فراوانی داشته است و در تاریخ آموزش و پرورش هیچ زمانی به اندازه امروز شوراها رونق نداشته‌اند.

وی عنوان کرد: شوراهای آموزش و پرورش ظرفیت‌های فراوانی را در مواد قانونی دارد که می‌تواند بسیاری از خلأهای آموزش و پرورش را حل کرده و از طریق شوراهای استان‌ها و شهرستان‌ها توانسته‌ایم از امکانات شهرداری‌‌ها و سایر نهادها استفاده ببریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت یازدهم با عقد تفاهم نامه‌های متعدد با نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم نهاد توانسته‌ایم منابع خوبی را برای آموزش و پرورش جذب کنیم؛ هم اکنون بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در مدارس خیرساز مشغول تحصیل هستند.

فانی افزود: توسعه بخش غیردولتی به معنای نفی اصل ۳۰ قانون اساسی نیست بلکه در کمک به این اصل است. در برخی مواقع مطالبی منتشر می‌شود که براین موضوع تأکید می‌کند که آموزش و پرورش توجهی به اصل ۳۰ قانون اساسی ندارد اما در دولت یازدهم در راستای توسعه عدالت آموزشی و تحت پوشش بردن دانش آموزان بیش از دولت‌های گذشته اقدام شده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در سطح کشور ۱۱۰ مدرسه تک دانش آموزه داشتیم که این افتخاری برای دولت جمهوری اسلامی ایران است. همچنین ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه نیز کمتر از ۵ دانش آموز دارند به همین دلیل است که در پروژه جهانی آموزش برای همه ایران یکی از کشورهای موفق در دنیا است و ادعای ما این است که اصل ۳۰ قانون اساسی به خوبی اجرا شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست آموزش و پرورش محدود کردن مدارس خاص است و این موضوع از سال گذشته آغاز شده است اما در این زمینه باید توجه داشت زمانی که در منطقه‌ای مدرسه‌ای خاص تشکیل می‌شود نمی‌توان طی یک سال آن مدرسه را تعطیل کرد چرا که تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد اما جهت‌گیری ما تعطیلی مدارس خاص برای رسیدگی بیشتر به مدارس دولتی است.

 

اشترک در گوگل اشترک در گوگل پلاس اشترک در استامبل آپن ديگ اشترک در کلوب اشترک در فيس نما اشترک در تويتر اشترک در فيسبوک

برچسب ها

مطالب پيشنهادي

تبلیغات

ديدگاه شما در مورد اين مطلب

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.